Over ons
Ons sterkste punt is onze prijs-kwaliteits verhouding
Elke dag van de week zijn onze inkopers bezig om in de hele benelux de beste produkten te kopen tegen de meest gunstige prijs; omdat we met zeer lage marges werken, kunnen we veel verkopen, en daardoor kunnen we ook weer grotere hoeveelheden inkopen, uiteraard weer tegen gunstigere tarieven, en dit voordeel wordt dan weer rechtstreeks doorberekend aan de consument.
Zo ontstaat het ‘sneeuwbal’ effect, hoemeer we verkopen, hoe goedkoper we worden.
Een ander groot voordeel van onze formule is dat het traject van oogsten tot verkoop veel korter is dan bijvoorbeeld in de supermarkt.
Wij telen zelf, kopen in bij collega telers, bij veilingen in binnen- en buitenland, en bij een groot aantal importeurs.
Producten die wij ’s morgens vroeg kopen, liggen dezelfde dag nog in de winkel, anderen werken met een landelijke distributiecentrum, wat, door de langere weg de produkten minder vers maakt, en bovendien een stuk duurder.
Een belangrijk punt in onze strategie is ook, dat we van niemand afhankelijk zijn; wij regelen zelf onze inkoop, verkoop en alles wat daar tussen zit, zoals transport.
Maar ook het snijden, verpakken en prijzen van al onze produkten doen wij volledig in eigen beheer.
Zoals eerder vermeld, telen we van oudsher zelf een aantal produkten, maar uiteraard kopen we tegenwoordig ook veel produkten in, bij tal van gespecialiseerde en gecertificeerde bedrijven in binnen- en buitenland.
Veel producten komen uiteraard van eigen Zeeuws-Vlaamse bodem, denk hierbij bijvoorbeeld aan Aardappelen, Aardbeien, Appelen, Bloemkool, Boerenkool, Champignons, Peren, Sla, Uien, Wortelen,...
Om een jaarrond alle hollandse produkten te kunnen leveren kopen we natuurlijk ook in op veilingen zoals Breda, Barendrecht, Venlo, maar ook over de grens, zoals in Mechelen of Roeselaare.
De meeste buitenlandse produkten kopen we natuurlijk bij grote importeurs in Nederland en Belgie, maar soms ook rechtstreeks bij de telers, zoals onze sinaasappelen uit Kreta.
Toekomstvisie
Dankzij onze trouwe klantenkring, zijn wij in staat om ieder jaar te groeien, hierdoor kunnen wij onze marges scherper blijven maken en zowel onze in- als verkoopprijzen te verlagen.
Lagere prijzen en een uitstekende kwaliteit produkten zijn onze sterke punten, in een achteruit gaande economie, waarin mensen steeds prijsbewuster zullen worden en toch gezonder willen leven, zijn dit uitstekende uitgangspunten voor een positief toekomstperspectief.